Babygrupp

Babygrupp 0-8 månader

Bild pussel babblarna.jpg
Vår babygrupp vänder sig till de yngsta besökarna med föräldrar (eller annan närstående vuxen.

Hit kan du komma med din bebis när du känner dig redo att komma ut och träffa andra. Vi visar runt i lokalen när du kommer.

Ibland somnar bebisen i vagnen/bärsjalen på vägen hit och det behöver inte vara en vaken bebis för att komma in. Vagnen kan du parkera utanför eller dra upp den med den sovande bebisen på vår balkong (ramp finns)

Hos oss träffar du oss pedagoger - Kristin och Sussi - och andra föräldrar med bebisar. På vår babygrupp är även barnmorska från barnmorskemottagningen här samt BVC-sköterska från Ekeby hälsocenter. Varannan gång är vår familjebehandlare Lisbeth här som samtalsstöd för familjer.

Här finns möjlighet att sitta och prata med andra vuxna. Vi har fika att köpa till självkostnadspris, men det går också bra att ta med eget fika eller lunch. Vi har sångstund kl.10.30. Ibland har vi temasamtal, eller information från till exempel biblioteket, Konsument Uppsala m.fl.

Uppdaterad: