Disponentvillans öppna förskola

Disponentvillans öppna förskola ligger i Ekeby i västra delarna i Uppsala. Öppna förskolan är i ett stort vitt hus nära Friskis & Svettis. Vi vänder oss till familjer med barn 0-5 år (upp till förskoleklass)som bor i närområdet. Ring för närmare information.

Vi arbetar familjecentrerat och samarbetar med Ekeby hälsocenter BMM och BVC samt Familjeenheten Ling. På vår babygrupp är alltid en barnmorska och BVC-sköterska med i verksamheten och varannan vecka är även familjebehandlare med. Familjebehandlare är även med på öppna förskolan varannan torsdag.
Läs mer om arbetet i Ekeby/Flogsta familjecentral.

Ingen föranmälan behövs.Du kommer och går de tider som passar dig under våra öppethållandetider.

Fika finns att köpa till självkostnadspris, även möjlighet att värma medhavd lunch eller laga lättare lunch.

Du träffar andra vuxna och ditt barn får tillfälle till utvecklande lek tillsammans med andra barn.

Du som förälder är alltid välkommen med egna idéer och förslag.

Uppdaterad: