Ändrat maxantal besökare

Ändrat antal besökare på öppna förskolan

Uppsala har just nu en pågående epidemi av RS-virus som framförallt kan drabba barn under sex månader extra hårt. För att trots detta ändå kunna fortsätta hålla öppet har vi beslutat att under kommande veckor minska antalet besökare i vår babygrupp ännu mer.

I vår babygrupp på onsdagar 0 – 8 månader är maxantalet 5 vuxna besökare. Ta gärna med egen leksak och eventuellt en filt att lägga ditt lilla barn på. Vi erbjuder även barnvagnspromenad om du hellre träffas ute.

Vår inplanerade babymassagekurs är framflyttad tills vidare.

Måndagar fortsätter vi med vår uteverksamhet, inget begränsat antal. Tisdagar och torsdagar är maxantalet 12 vuxna besökare som tidigare.

Vi ber alla ta ansvar för att som tidigare, stanna hemma vid minsta förkylningssymptom på vuxen eller barn, fortsätta hålla avstånd och tvätta händerna ofta. Håll i och håll ut!

Ny information kommer kontinuerligt.

22 oktober 2021