Information om maxantal deltagare

Då spridningen av RS-virus fortfarande är hög i Uppsala och detta framförallt kan drabba barn under sex månader extra hårt, har vi beslutat att tillsvidare fortsätta med det minskade antalet besökare i våra grupper. Detta för att ändå kunna fortsätta hålla öppet med begränsningar.

I vår babygrupp på onsdagar 0 – 8 månader är maxantalet 5 vuxna besökare. Ta gärna med egen leksak och eventuellt en filt att lägga ditt lilla barn på. Vi erbjuder även barnvagnspromenad om du hellre träffas ute.

Måndagar fortsätter vi med vår uteverksamhet, inget begränsat antal. Tisdagar och torsdagar är maxantalet 12 vuxna besökare som tidigare.

Vi ber alla ta ansvar för att som tidigare, stanna hemma vid minsta förkylningssymptom på vuxen eller barn, fortsätta hålla avstånd och tvätta händerna ofta. Håll i och håll ut!

Detta gäller tillsvidare.

3 november 2021